Wydawnictwo.pwn.pl

Jak radzić sobie ze stresem. Wskazówki dla nauczycieli

Jak radzić sobie ze stresem. Wskazówki dla nauczycieli

Bill Rogers

Tagi: edukacja, metodologia nauczania, rozwój dziecka
Nowość , Polecane
  • Seria: Sówka
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Rok wydania: 2014
  • Stron: 268
  • ISBN: 978-83-01-17755-3
  • Wydanie: pierwsze

Jak radzić sobie ze stresem

Potrzebujesz wsparcia w radzeniu sobie ze stresem w pracy?

Bill Rogers, światowej sławy ekspert w dziedzinie stresu nauczycieli oraz zarządzania zachowaniem uczniów w klasie, opisuje codzienną, stresującą rzeczywistość zawodu nauczyciela. Autor spisał doświadczenia z pracy w trudnych szkołach w Australii i Wielkiej Brytanii. W książce omówiono takie kwestie, jak trudne klasy i trudni uczniowie, kłopoty z utrzymaniem dyscypliny w klasie oraz naturalny stres, jaki w związku z tym odczuwa nauczyciel.

Bill Rogers doskonale zna środowisko szkolne i zdaje sobie sprawę, jak ważna dla nauczyciela – jego możliwości radzenia sobie, jego dobrego samopoczucia i wiary w siebie – jest pomoc koleżeńska. Przedstawione w książce metody, umiejętności i podejścia sprawdziły się w wielu szkołach – dzięki nim można efektywny sposób poradzić sobie z czynnikami wywołującymi stres.

W tej książce znajdziesz odpowiedzi na pytania:

  • jak wzmacniać morale nauczycieli i budować poczucie własnej wartości,
  • jak nauczyciele mogą pomagać sobie nawzajem,
  • jak zarządzać zachowaniem uczniów w klasie,
  • jak kreować wspierające środowisko szkolne,
  • jak wprowadzać w klasie zasady dotyczące zachowania i utrzymywać dyscyplinę na lekcjach,
  • jak radzić sobie z ekstremalnymi zachowaniami uczniów.
Bill Rogers

Studiował teologię, psychologię, filozofię i pedagogikę na Uniwersytecie w Melbourne.

W swojej pracy doktorskiej zbadał charakter, zakres i użyteczność pomocy koleżeńskiej, a także wskazał, jak bardzo może być ona istotna dla nauczyciela pragnącego poradzić sobie ze stresem i jak duży może mieć wpływ na tworzenie skutecznego i sprawdzającego się w praktyce ogólnoszkolnego podejścia do nauczania i wychowywania uczniów.

Autor prowadzi seminaria dla szkół, lokalnych władz edukacyjnych i uczelni. Członek Australian College of Education, honorowy członek Graduate School of Education na Uniwersytecie w Melbourne oraz honorowy, dożywotni członek Trinity College (Leeds University).

Przez ponad 20 lat pracował w wielu, w tym także trudnych, szkołach w Australii, Wielkiej Brytanii i Europie. Obecnie pełni funkcję nauczyciela-mentora. Jego podejście do stresu nauczyciela jest solidnie zakorzenione w realiach i wymogach codziennej praktyki nauczania. Nie boi się trudnych pytań ani skomplikowanych sytuacji, z jakimi na co dzień stykają się nauczyciele próbujący zmieniać na lepsze życie dzieci i młodzieży.

Oceń

  • Obecnie 5 na 5 gwiazdek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5

Dziękujemy za głos!

Już oceniałeś tą stronę, możesz oddać głos tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za oddany głos!

Zaloguj się lub utwórz nowe konto aby ocenić tą stronę.

Do pobrania