
Modele biznesu w Internecie. Teoria i studia przypadków polskich firm
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Rok wydania: 2014
- Stron: 218
- ISBN: 978-83-01-18022-5
- Wydanie: pierwsze
Jedyna na rynku publikacja przedstawiająca modele biznesu w internecie na przykładzie konkretnych firm. Analizie poddane zostały różne przedsiębiorstwa, od startupów po koncerny z przeróżnych branż, m.in. platforma aukcyjna, forum publicystów, platforma łącząca konsumentów i twórców z branży mody i designu. Omówione zostały rozwiązania wykorzystane m.in. przez Allegro, Bank Pomysłów BZ WBK, www.Salon24, www.NaTemat.pl, Ringier Axel Springer Polska, Gremi Business Comunication, Agorę.
W książce pokazane zostały zależności między modelem biznesu a przewagą konkurencyjną oraz wpływ uwarunkowań produkcji i kosztów transakcyjnych w gospodarce cyfrowej na strategie firm. O unikalności pozycji świadczy to, że przedstawione podejścia do analizy modeli biznesu są w Polsce mało znane, a platformy wielostronne słabo opisane w literaturze.
Książka stanowi bogate źródło wiedzy dla menedżerów i specjalistów odpowiedzialnych za zarządzanie firmami w zakresie uwzględnienia internetu w ich modelach biznesowych. Jest też niezbędnym podręcznikiem dla studentów, doktorantów i kadry akademickiej zajmującej się e-biznesem, marketingiem i zarządzaniem oraz słuchaczy podyplomowych studiów na kierunkach e-biznes i marketing internetowy.