Wydawnictwo.pwn.pl

Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL

Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL

Karol Sobiesiak, Piotr Sydow

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Rok wydania: 2015
  • Stron: 344
  • ISBN: 978-83-01-18397-4

Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy. Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej. Dowiesz się · Czym są shadery · Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej · Jak programować potok renderujący · Na czym polega i jak działa teselacja · Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader) Powinieneś znać · API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym · Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej

Oceń

  • Obecnie 0 na 5 gwiazdek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
0

Dziękujemy za głos!

Już oceniałeś tą stronę, możesz oddać głos tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za oddany głos!

Zaloguj się lub utwórz nowe konto aby ocenić tą stronę.

 

Komentarze