Jak oceniać postępy uczniów. Wskazówki dla nauczycieli
- Seria: Sówka
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Rok wydania: 2014
- Stron: 140
- ISBN: 978-83-01-17756-0
- Wydanie: pierwsze
Jak oceniać postępy uczniów
Jak oceniając uczniów, zachęcać ich do efektywnej pracy?
Książka Paula Dixa pokazuje, że ocenianie to nie tylko kilka czynności zakończonych „dwóją” lub „szóstką” – to także mnóstwo szans, by zachęcić ucznia i wzmacniać efektywność uczenia się. Autor – doświadczony i wielokrotnie nagradzany za szkolenia dla nauczycieli specjalista – dzieli się narzędziami i strategiami, które umożliwią Ci wprowadzenie najlepszych praktyk oceniania uczniów w Twojej klasie.
Jeśli zadajesz sobie pytania:
- Jak sprawić, by uczniowie czuli się bardziej odpowiedzialni za swoje oceny?
- Jak zachęcać uczniów do samooceny i oceny rówieśniczej?
- Jak efektywnie oceniać różnych uczniów w jednej klasie?
- Jak wyznaczać uczniom wartościowe dla nich cele i przestać narzucać własne?
- Jak uprościć proces oceniania i zaoszczędzić czas?
- Jak zdążyć zrobić to wszystko w czasie lekcji?
Ta książka jest dla Ciebie.
Paul Dix
Wiodący specjalista w zakresie zachowania i oceny uczniów. Współzałożyciel powstałej w 2001 roku Pivotal Education.
Jako główny trener wyszkolił wielu nauczycieli, wykładowców, młodych pracowników, doradców, uczniów, mentorów oraz asystentów nauczycieli, zajmujących się edukacją we wszystkich grupach wiekowych. Z jego pracy nad zachowaniem i oceną skutecznie korzystają college’e, szkoły (zarówno zwykłe, jak i specjalne), PRU oraz twórcy wstępnych programów szkoleniowych dla nauczycieli.
W październiku 2009 roku Paul otrzymał krajową nagrodę w dziedzinie szkoleń w południowo wschodniej Anglii (UK National Training Award for the South East). Uznany ekspert w dziedzinie projektowania i prowadzenia szkoleń prowadzących do prawdziwej zmiany.
Paul zdobywał wykształcenie w Homerton College w Cambridge, a następnie uczył oraz zarządzał wieloma szkołami i college’ami. Jego praca została uznana przez HMI i Ofsted za główny czynnik uzdrawiający szkołę w projekcie „Special Measures”.
Jego kursy „Taking Care of Behaviour” i „Managing Extreme Behaviour” zostały zaprezentowane jako kursy tygodnia w magazynie „Times Educational Supplement”. Jego pierwsza książka, Pivotal Behaviour Managament Handbook, została opisana przez ten magazyn jako „świetna”.
Paul jest felietonistą magazynu „Teach Primary!”, regularnie pisuje do „Times Educational Supplement”, jego artykuły pojawiły się też w „The Guardian”.