Wydawnictwo.pwn.pl

Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki?

Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki?

Sally Goddard Blythe

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PZWL
  • Rok wydania: 2015
  • Stron: 136
  • ISBN: 978-83-01-18104-8
  • Wydanie: drugie, zmienione

Kolejna książka uznanej specjalistki w dziedzinie rozwoju dziecka, Sally Goddard Blythe!

Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić?

Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki? to praktyczny przewodnik, który zawiera informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak: koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego.

Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń.

Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających:

  • rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy,
  • wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.
Sally Goddard Blythe

Psycholog, konsultant do spraw edukacji neurorozwojowej. Dyrektor Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, w Anglii, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobią i napadami paniki.

Od ponad 20 lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z neurorozwojem. Autorka wielu książek i uznanych publikacji na temat rozwoju dziecka oraz roli, jaką czynniki neurorozwojowe odgrywają w specyficznych trudnościach w uczeniu się, m.in. Reflexes, Learning and Behavior (Odruchy, uczenie się i zachowanie 2005), The Well Balanced Child (Harmonijny rozwój dziecka 2010), What Babies and Children Really Need (Czego naprawdę potrzebują dzieci 2008) oraz Jak osiągać sukcesy w nauce (2011). Autorka Baterii Testów INPP oraz Programu Ćwiczeń Rozwojowych Przeznaczonych do Użytku Szkolnego, który jest całorocznym programem codziennych ćwiczeń, obejmujących wszystkie dzieci w wieku szkolnym.

Oceń

  • Obecnie 5 na 5 gwiazdek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5

Dziękujemy za głos!

Już oceniałeś tą stronę, możesz oddać głos tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za oddany głos!

Zaloguj się lub utwórz nowe konto aby ocenić tą stronę.

 

Komentarze

Polecane recenzje

Zobacz także

Książki dla ciekawych świata

Książki dla ciekawych świata

Wydawcy książek z zakresu nauk społecznych w Wydawnictwie Naukowym PWN wciąż dostarczają Państwu wartościowe pozycje książkowe. Rok 2015 zapowiada się szczególnie interesująco, planujemy bowiem zar...

Czytaj więcej
Dlaczego dzieci kłamią?

Dlaczego dzieci kłamią?

Dobrze wiemy, że dzieci czasem nas oszukują. Najczęściej jednak nie jesteśmy na te kłamstwa przygotowani, nie wiemy, jak na nie zareagować. Skarcić dziecko? Ukarać? A może zignorować kłamstwo? Prze...

Czytaj więcej
Poza mapą z Alastairem Bonnettem

Poza mapą z Alastairem Bonnettem

Moja książka jest w pewnym sensie listem miłosnym. Używam terminu topofilia, oznaczającego uwielbienie miejsca, ponieważ opisuje ono coś fundamentalnego dla określenia, co to znaczy być człowiekiem...

Czytaj więcej

Nasi partnerzy