Wydawnictwo.pwn.pl

Grafika 3D czasu rzeczywistego. Nowoczesny OpenGL

Grafika 3D czasu rzeczywistego. Nowoczesny OpenGL

Jacek Matulewski

Polecane
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Rok wydania: 2014
  • Stron: 396
  • ISBN: 978-83-01-17966-3
  • Wydanie: pierwsze

Przedmiotem książki jest OpenGL, czyli popularny interfejs programistyczny służący do tworzenia aplikacji z grafiką 3D.

W ostatnich 2 latach został on całkowicie zreformowany, w efekcie czego większość książek i materiałów dostępnych w Internecie stała się nieaktualna.

Publikacja przedstawia nową wersję OpenGL (od wersji 3.3 wzwyż, w tym wersja 4.*) w sposób, który jest interesujący zarówno dla początkujących programistów grafiki 3D, w szczególności studentów informatyki, jak i tych, którzy chcieliby „przesiąść się” ze starego OpenGL na nowy.

Książka może być traktowana jako podręcznik akademicki, który na przykładzie OpenGL omawia podstawowe pojęcia grafiki 3D.

Dowiesz się:

  • jak tworzyć aplikacje korzystające z grafiki trójwymiarowej tworzonej za pomocą OpenGL, w tym z nowych wersji tej biblioteki;
  • nauczysz się programować shadery w GLSL;
  • poznasz teoretyczne podstawy rachunku macierzy niezbędne w grafice trójwymiarowej poznasz model oświetlenia Phonga i nauczysz się go implementować.

Powinieneś znać:

  • podstawy programowania w C++, w tym programowania obiektowego;
  • podstawową wiedzę o programowaniu dla systemu Windows.

Oceń

  • Obecnie 0 na 5 gwiazdek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
0

Dziękujemy za głos!

Już oceniałeś tą stronę, możesz oddać głos tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za oddany głos!

Zaloguj się lub utwórz nowe konto aby ocenić tą stronę.

 

Komentarze

Do pobrania